Respect!饒舌歌手 Kanye West 榮登 TIME 雜誌 "最具影響力一百人" 封面!!by T!EN 天

 

TIME

 

最具影響力一百人 (英文:Time 100),是美國《時代》雜誌的年度榜單,每年選取的位影響世界的人物。

Picture歡迎加我好友或幫我按LIKE!

時代雜誌TIME100訪問:KANYE不是在跟任何一個人在競爭

我沒有跟任何一個人在比賽。我們不會有任何一個人會被記得,人類存在的時間只是一個很短暫的瞬間,對於整個宇宙觀來說,我們的生命就好像它的一毫秒。這注定要讓我們必需互相愛護,像一個家庭,物種,種族,宗教。在我們成長的地方,不管是什麼階級,社會,經濟體系,這些東西全部都讓我們會變得自私,驕傲,讓我們變得不想幫忙身旁的人,讓我們變得只是非常專注在我們自己以後留下的,相反不是我們整體人類可以留下來的。就像恐龍一像除了骨頭以外,它們並沒有讓人記得什麼。到了現在來講,當人類消失,我們對這個小小的星球有付出過什麼?我們有一起做過什麼?譬如說泯滅那不必要的自得意滿。

我是一個天主教徒,所以我們會說,付出一切,讓上帝安排。很多時候,人們並不是打從心底的想要付出,而是有意圖的從一個特定的人身上,拿回他想要的東西。你無法控制任何一個人,你不可能說,嘿,我給你這些東西,所以你就得欠我而該還給我甚麼。你必須付出並且知道上天對你的祝福會是十倍的。可能對你的祝福並不是從你付出的的那個人身上直接得到。好像我們身為人類會利用這一種控制方法,去嘗試用某種方式去控制別人。我們的注意力應該少放在我們自己的以後的成就或我們如何去控制其他人,而是我們要應該如何對別人付出 

Time 100 interview Kanye not competing with anyone

I'm not in a competition with anyone. None of us will be remembered, you know our existence as a  race humanity period is a blip a  milliseconds of our life in the entire scope of the universe. All these walls that keep us from loving each other as like one family as one race. You know, racism, religion, where we grew up. Whatever it is, class, social , economic, in all these what makes its like be so selfish, prideful, what makes us not want to help the next man, what makes us be so focused on a personal legacy as opposed to an entire legacy of a race. You know like the dinosaurs aren't remembered for much more than their bones, you know so far when humanities gone, what do we give to, even this little planet that we are. What do we do collectively, like removing the pride . 

I'm a Christian so we, we say this and we say give up and let God, you know, give and let god. Lot of times, people give with a agenda of  getting a specific thing back from that specific person. You can't control anyone, you can't say, hey i gave you these things , you own me this back. You have to give and know that your blessings will be tenfold. Period. And your blessings might not come directly from the person that you gave to. That's like this form of control that we use as human being, try to control each other in some way. And you know, our focus needs to be less about what our legacy is going to be, how we gonna control each other, but more happen  how we can give to each other



時代雜誌TIME100訪問:KANYE不會在意他自己的個人成就 

每次我撞擊網路,就好像投下"真相"的炸彈。每次我很大聲的講了一些很真實的事,它都真的衝擊到網路。所以,我們在其他時間都得到什麼?我不會理會一個我不關心的成就。我記得對我來講最重要的事就是:當我在這裡,當我們在享受歡樂,當我在睡覺,呼吸著,活在當下,墜入愛河,得到痛楚,擁有歡樂,這就像我可以用我的聲音做些什麼。我們可以做些什麼去讓生活更輕鬆,讓我們的孩子在成長的時候覺得這生活是酷炫。我們都生在一個破碎的世界,我就好像清潔隊一樣,你知道嗎?

我媽媽讓我相信我自己,在我的成長期,我很想要製作電動遊戲,我媽就在我7年級的時候買了一台AMIGA電腦給我,它可以顯示4096種顏色。我發現我每次都會跑回家去玩這個音樂軟體,我彈一個音,它就會留在那,再彈另一個音,它也會留在那,這就是我在7年級的時候如何學會製作音樂,當時我也真的在為我的遊戲做音樂。他們就讓我有夢想,很支持我,他們激發我,他們沒有把我設計局限在一個框框裡。

什麼是最主要的東西讓魔術這麼麼術?事實上就是沒有人相信它是真的。當我進入時裝領域的時候,我遇到很多的傑出的人,這一件事讓我很開心。這是一件有趣的事,因為全世界都跟我們對抗。就好像一個同盟都沒有一樣,你明白嗎?真的好像這整個世界都是跟我對抗的。那個壓力是瘋狂的大,大到好像總決賽。我記得我就坐在我的時裝公關Debra旁邊,我們本來是要做一次重看,就是要在那場秀之後跟其他編輯重看一次今天的服裝,看他們喜不喜歡,結果那時候只有兩三個人來是為了跟我拍照,我說:我們還有其他的編輯要來嗎?Debra再看一看,就說:沒有,沒有其他人要來了。我就看著她說:這很好!要記住這一刻,因為以後不會再有這樣的情況。當沒有人來看的時候,我們要擁抱這個時刻。我想,別人看成是負面的事情,對我來說是一個啟發,去讓我做得更好。我想那些學校老師,應該要跟我有一樣的任務,我想那些警察跟我都有一樣的任務,就幫助,做所有你能幫助別人的事,付出所有你擁有的東西,我們的注意力應該少放在我們自己的以後的成就或我們如何去控制其他人,而是我們要應該如何對別人付出。   

Time 100 interview why Kanye doesn't care about his legacy

Every thing I crashed the internet, it's like this little drop of truth . Every time I say something that's extremely truthful out loud, it literally breaks the internet so, what are we getting all of the rest at the time. I don't care about having a legacy I don't care about me I remember the most important thing to me is like, while I'm here , while we are having fun, while we're gonna sleeping , breathing oxygen and living life and felling in love and having pain and having joy, is like what can I do with my voice. What can we do for each other to make life easier, make life doper our kids as they grow. You know we are born into a broken world I like the clean up crew you know. 

My mother made me believe in me. When I was growing up, I wanted to make video games, my mom got this Amiga computer when I was in the 7th grade and it had 4096 colours. I found myself running home to use this sound program that allow me play some notes it would stay, place another note it would stay, place another note it would stay place and that's how I learned to produce in 7th grade and I was really making music to make video games. They just let me dream, they supported me . They pushed me. They didn't set me up to be inside of a box.

What's the main thing to make magic magic, the fact is no one believes it is possible. When I entered the fashion world, and I encountered a lot of elitism and all that it just made me happy, it was something fun we had the entire world against us. It was like absolutely no allies, whatsoever you know what I mean. It's like the world was against us. The pressure of that was like crazy was like a super bowl. I remember sitting there with my fashion publicist Debra, and we 're supposed to do the resee. this is the thing where the editors after the show and they come back to see if they like the collection and we had like two or three people they came to see it and take a picture with Kanye and I said, do we have more editors coming and Debra just looked and said, no, no one else is coming and I looked to her and said, this is great. Remember this moment, cause it won't always be like this. Embrace this moment when no one came to see the collection. I take, you know, things that people look at it as negative as an inspiration to do something better. I think the school teachers, that are the exact same mission as me. I think there's police officers with the exact same mission as me, just help, just do everything you get. give everything you've got and you know, our focus needs to be less about where my legacy is going to be or how we gonna control each other but more happen we can give each other

 

 

歡迎加我朋友或訂閱我的專頁: 

 

 

 

 

 

arrow
arrow

    T!EN 天 發表在 痞客邦 留言(3) 人氣()